Narodil se bohatý i chudý

  • Anotace Narodil se bohatý i chudý

    Název: NARODIL SE BOHATÝ I CHUDÝ (třetí program řady III)
    Cílová skupina: 6.–9. ročník ZŠ či odpovídající ročníky víceletých gymnázií
    Obsah: Děti v jednoduché úvodní aktivitě pomocí provázku vytvářejí obraz sítě, pojmenují její vlastnosti a aplikují je na vlastnosti sociálních sítí. Ve skupinové práci s fotografiemi lidí v těžkých životních situacích hledají odpovědi na otázky, co lidé v podobných situacích potřebují od „sítě mezilidských vztahů“, přemýšlejí o důvodech solidarity mezi lidmi a důvodech toho, proč právě v době kolem Vánoc mohou kolem sebe pozorovat zvýšené úsilí o pomoc lidem v nouzi. V těchto souvislostech ve skupinách pracují s biblickým textem o narození Ježíše z Nazareta, uslyší o křesťanských důvodech k solidaritě, které z této zprávy vyplývají, a přemýšlejí o jejich oprávněnosti.
    Formy práce: diskuze, skupinová práce s pracovním listem, výklad
    Požadavky: Děti musí sedět v kruhu na židlích ve třídě nebo v jiné vhodné místnosti.
    Oblast: Člověk a společnost, Umění a kultura
    Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

    Výběr z evaluací

    Příběh děti zaujal především svými nápaditými momenty, které u nich vzbudily zájem o provázanost vztahů ve vlastní třídě. Také si lépe dovedly představit vazby mezi lidmi jak v rodině, tak i mezi úplně neznámými osobami. Pochopily, že vzájemná úcta a respektování svobodné vůle jedince upevňuje nejen rodinné vazby, ale mnohem širší lidskou společnost.
    Všechny programy, které jste na naší škole představili, byly opět přínosem nejen z pedagogického, ale i z duchovního hlediska, které rozvíjí v našich dětech kvality v dnešní době tolik potřebné. Děkujeme a těšíme se na další spolupráci.

    ZŠ Ostrava-Přívoz, Ibsenova