Pro začínající katechety
Začínajícím vyučujícím náboženství a katechetům věnujeme zvláštní pozornost. Každý z těchto katechetů je osloven s nabídkou individuální podpory.
Cíle podpory začínajících vyučujících náboženství a katechetů
- Uvést začínajícího učitele náboženství do práce s metodickými materiály s důrazem
na ročník nebo skupinu ročníků, které v daném školním roce vyučuje. - Poskytnout vyučujícímu podporu na základě analýzy jeho potřeb.
- Seznámit jej s nabídkou podpory za strany KPC a navázat jej na její systém.
Formy podpory
Nabízíme začínajícím katechetům a vyučujícím náboženství několik forem podpory:
Vzdělávací seminář
Z širší nabídky seminářů je začínajícím vyučujícím určen především Metodický den. Obsahem tohoto semináře jsou tyto oblasti:
- platná legislativa týkající se výuky náboženství,
- zdroje doplňujících materiálů pro výuku náboženství a katechezi dětí školního věku,
- seznámení se základními materiály podle cílových skupin (1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ a příprava k prvnímu přijetí svátostí).
Metodický den je nabízen ve dvou termínech na začátku každého školního roku (září – říjen). Z nabízených termínů si vyučující vybírá jen jeden.
Individuální formy podpory
- možnost ukázkové hodiny, kterou odučí zkušenější vyučující s praxí
- možnost náslechu v hodině začínajícího katechety a následného rozborového rozhovoru
- podpora formou mentoringu
- konzultace a poradenství v oblasti volby materiálů pro výuku náboženství
Pravidelná setkávání katechetů a vyučujících náboženství
Jedním z cílů podpory začínajících vyučujících náboženství a katechetů je začlenění do setkávání katechetů v konkrétním děkanátu (podle místa bydliště). K pravidelné účasti na děkanátních setkáních se každý vyučující náboženství zavazuje v čestném prohlášení při žádosti
o kanonickou misi.Studium k získání kvalifikace – Tříletý vzdělávací program
Nabídka pro katechety a vyučující náboženství, kteří nesplňují kvalifikační předpoklady.
Nabídka podpory je pro katechetu povinně volitelná.
- Uvést začínajícího učitele náboženství do práce s metodickými materiály s důrazem